Powered By Blogger

26 Şubat 2014 Çarşamba

BiSKÜVi TADINDA ELMALI TART TARiFiM


Küçüklügümden beri annemin yaptigi elmali pogçalarin kokusu ve lezzeti var aklimda elmali tarafini yer gerisini yutmakta zorlanirdim atardim veya geriye birakirdim:)) annem duyunca himm:( yapicak ama bu dogru:)))evimizdeki tarcin kokulari annemin elmali pogçasi aklimda küçüklük hatirasi olarak tümünü yiyemiyor olsamda:))) sonralari elmali turta, elmali, sarma, elmali, kurabiye, elmali kafeste turta gibi her tarifi denedim ama en sevdigim bir dilimin tamamini bitirdigim tek tarifi deneye deneye buldum baska kimsede yemedigim kendimin sevdigi tarzda  yaptigim sunu koyayim bunu ekleyeyim söyle olsun diyerek hazirladigim ve uzun zamandirda yaptigim bir tarif
Ömer f, hamurisi sevmesede bu tarta bayiliyor aa anne elmali turtami yaptin diyor, tarçin kokusu evi sariyor, belkide bu durumda onun küçüklûk hatirasi olarak kalir kimbilir:))
Bu kadar anlattim neki özelligi diyene tarifi yazmadan bunlari yazayim
1. Incecik olup agizda hamur gibi kalmamasi
2. Her tarafinda ince ve esit düzeyde elma olmasi
3. En önemli özelligi bisküvi tadinda olmasi agizda kiyir kiyir bir tat birakmasi
4. Margarin yerine tereyagi tadinin geliyor olmasi
5.yogurt, süt, kabartma tozu olmamasi bu tarifin özelliklerinden.

MAlZEMELER;
100 gr oda sicakliginda tereyagi
1 yumurta
1 su bardagi pudra sekeri
1 cay bardagi sivi yag
5 su bardagi kadar un
iC MALZEMESI iÇiN
5 adet elma
1 yemek kasigi tarcin
4 yemek kasigi toz seker


HAZIRLANISI;
Hamuru yumusak kivamli sekilde yogur
Elmalari seker ve tarçin ile pisir evin miss gibi kokma zamani iste tamda bu anlar:))
istege göre kuru üzüm, ceviz, findik ekleyebilirsiniz.
Pistikten sonra sogumaya birakin.
Hamuru yaglanmis tepsiye bastira bastira döseyin dümdüz olsun.bir miktar üzeri için ayirin.
Sonra elmalari esit miktarda üzerine yayin
Kalan hamuru rende ile tepsinin heryerine gelecek tarzda rendeleyin firina verin 175 derecede pisirin
Not..
Tepsinizin büyüklügü önemli eger küçük boy olursa tartiniz kalin olacaktir ben klasik borcam tepsimde yapiyorum ne cok ince, ne cok kalin tam kivaminda oluyor kolay gelsin:)))




Her asamasini cekip koydum insallah faydali olabilmistirim sizin evinde tarcin kokulu hatiralarina belki bende eslik etmis olurum sevgilerimle:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder