Powered By Blogger

27 Temmuz 2013 Cumartesi

YUFKA VE MAKARNA YAPIMI SERÜVENİMİZ

ben kendimi bildim bileli bizim bahçemizde veya mahalleden komşuların birinin bahçesinde ramazan gelmeden önce yufka açılır,makarna kesilir, sonrada gözleme yapılır yenirdi.evlendikten sonra bu yufka toplantılarına katılamaz olmuştum :) annem sağolsun yapar getirirdi,kayınvalidem getirirdi yufka açmadan hazırı afiyet ile yerdik. bu yıl annemin 'ablanda gelicek sende geliceksin,hepinizin olmasını istiyorum bu serüvende' deyince uygun vakit ayarlayıp 3 kız kardeş toplandık.
 tüm mahalle davet edilmişti sabah 7 gibi kalkıp hamuru yoğurmuşlar bu ne aşk dedim :) hamura ne kattınız dedim su,tuz,un,dediler ölçü bu :) hepsini eşit bezelere ayırıp unlu tepsiye dizdik üzerine de nemli temiz örtü örtüp açmaya başaladık.
açmayı biraz unutmuşum hemen çaktı durumu bizim komşu teyzemiz.neyse kalktım anne sen çok piştin orada ben pişireyim dedim geçtim sacın yanına allah'ım nasıl sıcak anlatamam bir yandan hava sıcak bir yandan sacın sıcaklığı
neyse dedim anne sen al kızarma görevini ben beceremedim :) (sıcağa dayanamadım) ve makarnanın hamurunu yoğurmaya başaladım.uzun sure yavaş yavaş yoğurdum ve özlü bir hamur üretmeye çalıştım :) bezelere ayırdım tepsiye dizdim ve açtık .makarna hamuru içine bol miktarda yumurta,tuz,un ve çok az su katıp sert bir hamur yoğurdum.
sonra gözlemelerimizi yaptık peynirli ve soğanlı,kıymalı,patatesli afiyetle yedik.
sonuç olarak küçüğümüz ile
en küçüğümüz ile
mahalle sakinlerimiz ile yufkalarımızı yaptık

makarnalarımızı kestik
şimdi bulunduğumuz ramazan ayı içerisinde azar azar aşırıya kaçıp midenin tamamını doyurmadan beslenip bedeni temizleme vakti hoş geldin ya şehri ramazan......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder