Powered By Blogger

27 Temmuz 2013 Cumartesi

ERİK ÇEKİRDEĞİNDEN ERİK AĞACINA GEÇİŞ HİKAYESİ

evimizin yanındaki yeşillikli bölgede bir erik fidanı çıkmıştı sonra büyüdü... büyüdü... büyüdü...kim yoldan geçerken çekirdeğini atıp büyümesine aracı oldu kim bilir... çöplere attığımız çekirdeklerden toprağa atılsa böyle harika erikler,böyle ihtişamlı ağaçlar büyüyebilir aslında bilinçli olup çöpe atmak yerine her çekirdeği toprağa dikmek veya yeşillikli alandan geçerken toprağa doğru saçmak gerek bir tanesinden dahi ağaç meydana gelse ve ondan dünyadaki kişiler hayvanlar beslendiği sürece vesile olan kişi ölmüş olsa dahi amel defteri kapanmıyor ve sürekli sevap yazılıyor.ağaç dikmek bu adar önemli bir mevzu işte :) bu ağaca da kim vesile olduysa sevapları bol bol kazandı çünkü bu yıl öyle bir meyve vermiş ki dallarındaki erikleri taşıyamıyordu artık 
annemle birlikte uzunca bir merdiven alıp toplamaya başladık.ben topladım annem merdiveni tuttu biraz yükseklik korkum varda :)
ellerimle tek tek topladım.dallarda çok fazla olduğundan toplarken yerlerede düşürdüm annem tek tek yere dökülenleri de topladı ağaçta ne kadar fazla olursa olsun yere düşürüp israf etmek müslümana yakışmaz
sonra onları yıkadım,ayıkladım ve paketledim benim topladığım kadarı ağacın çeyreğiydi :)
hepsi buzlukta yerlerini aldı ve  paylaşmanın keyfine de vardık eve gelince kaynattım ve soğuyunca bal karıştırıp bol bol  ömer faruk'a içirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder