Powered By Blogger

7 Haziran 2013 Cuma

DOĞAL YAŞAMA GEÇİŞ

İçten dua ile başladım bu işe zor olduğunu biliyordum,ama başaracağımıda :)))
elimden geldiği kadar dikkat ediyorum, doğal yaşamayı  mükemmel düzeyde becerebildiğim söylenemez, ama  mükemmele doğru ilerlemeye çalışıyorum.
araştırdığım kitaplar oldu çok faydalandım hepsinin yazarlarına teşekkürlerimi iletiyorum 1 fincan kahvenin 40 yıl hatırı varken,böyle bilgileri verip hayatımızı güzelleştirenlerin hatırı paha biçilemez :) hala sağlıklı yaşam kitapları almaktayım elimde kendi oluşturduğum okuma listem var sırayla alıyorum,okuyorum,uygulamaya başlıyorum,sonrasında diğerini alıyorum eğer uygulamassam listedeki diğer kitabı alma zamanımı uzatıyorum.birnevi teşvik oluyor :)
kitapları okuyup notlar alıyorum,sağlıklı yaşam defterim var oraya yazıyorum ara ara yazdıklarımı okuyup kitabıda ara ara gözden geçirip bilgilerimi tazeliyorum.
mutfaktaki panomda kurallar listesi var yapmam gerekenleri orda görmem her daim yapmam gerekenleri hatırlatıyor bana.
şu zamanda doğal yaşamak gerçekten zor ama yapılamıyacak gibi değil.zoru başarmakta güzel birşey dimi ama...sıkıntı olan yerler genelde dışarısı kimyasal deterjanlar ile yıkanmış tabaklar,margarinli yiyecekler,gdolu ürünler,helal kesim olmayan antibiyotik yüklü hayvan etleri,pskolojisi bozulmuş zombi tavuk etleri,boyalı glkozlu yiyecekler,vanilya özü diye pastalara katılan alkollü ürünler, pastalar  herşey  ile dışarıda karşılaşılıyor çocuğu en zor dışarda sağlıklı besleyebilmek ev kontrol altında olunca, dışarıda olanlarıda biraz kontrol edip ipleri eline almak biraz olsada mümkün nasılmı gelelim yaşam pratiğine...
ben kitap okuyup bilgileniyorum ama çocuk bunları bilmiyor herşey onun canı çeksin diye daha janjanlı paketlerde satılıyor,reklamları çok itinalı hazırlanıyor,satıcıların hedefinde çocuklar varken çocuğumu onlardan korumanın yöntemi onuda bilinçlendirmek.onun anlaya bileceği düzeyde olayların gidişatını anlatmak oldu.
en fazla haftada birkez hazır ürün yiyebiliyordu tercihini hangi gün yapacağını kendisi seçiyordu ve ürünün üzerini okutmadan kesinlikle almıyorduk.
anne bunun üzerini okurmusun...
markasi iyimiymiş anne...
aspartam varmıymış anne.......
bu böceklemi renklendirilmiş.....
bunun içeriği ne.....
hepsini bakkalda markette soruyordu ve hangisinin içinde ne var öğreniyordu geçen yıl bunu öğretmeyi başardım bademcik problemini atlatmayıda başardık.ömer faruk'un bir problemide alerjik bünyeli bir çocuk olması beni hazır gıdaya dahada çok dikkat etmeme vesile oluyor çünkü bazı ürünler ona alerji yapıyor bende ona ve herkeze ömer faruk'un hazır gıdalara alerjisi ver vermeyin diyorum yada iyi seçilmiş ürünlerden az miktarda verin diyorum ve toptan kurtulmuş oluyoruz ama canı çektiği için ara ara bazı hazır gıdaları tükettiriyorum.
bize gelecek olanlar elinde kola,ıvır zıvı poşeti ile gelmişse şöyle diyor birazda bizi utandırıyor :)
sen bunların zararlı olduğunu bilmiyormusun.kolanın içinde böcek var neden bunları getirdiniz biz bunları çöpe atıyoruz diyor...
bende hemen devreye girip evet kola içmiyoruz ama oğlum diğerlerinin üzerini okuyup tüketebiliriz deyip bazen toparlıyorum. (öyle söylüyor ama ben gelen kolaları lavabaya dökerken bazen anne azcık içsydim ya deyip canı çekebiliyor :)))
biz gelenlerden çerez istiyoruz ömer faruk çerezi hurmayı,dut kurusunu,vs çok seviyor onlarlada mutlu oluyor onlardan getirin diyorum.sonuçta atılan herşey ısraf oluyor gelenide ısraf olmasın diye yediremem.toplu olarak bilinçlensek böyle sorunlar olmayacak ve üreticilerde bize uygun yenilebilir gıdalar üretip satacak...... bugünlerde gelecek inşallah

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder